Discordia - De Weiblicher Akt speelt de ander (v.)
In deel dertien van de Weiblicher Akt, te zien in Frascati, gaat Discordia driftig op zoek naar ‘de ander’ via ‘het andere verhaal’. Het verhaal dat niet alleen ‘anders’ is omdat het vanuit een andere sekse wordt verteld, maar ook vanuit een andere gender, cultuur of sociale klasse. Tijdens deze zoektocht naar dit andere verhaal dreigen we zo verdwaald te raken in alle verhalen en theorieën over verhalen dat het hele ‘anders-zijn’ erin lijkt op te lossen...
Discordia - De Weiblicher Akt speelt de ander (v.)
Contact
Weiblicher Akt
Ik word ik in het aangezicht van de ander. Emmanuel Levinas (1906-1995)
Na twaalf delen waarin we onszelf spiegelden aan vrouwelijke personages en auteurs en waarin we de geschiedenis waar nodig probeerden te herschrijven, gaan we in deel dertien van de Weiblicher Akt driftig op zoek naar ‘de ander’ via ‘het andere verhaal’.
Gebaseerd op onder andere 'De 36 dramatische situaties' van Georges Polti, 'Het ongeleefde leven' van Adam Philips, 'De ander' van Frans de Waal en 'Holding Space' van Aminata Cairo.
n.b. Genoemde eindtijd is een indicatie.