Press het eerste publieke experiment
PRESS is het eerste publieke experiment van The Repro Project; een onderzoek naar onze afhankelijkheid van technologie en machines. Een fysieke en indrukwekkende ervaring op de grens van Circus en Beeldende Kunst.
Op het podium probeert Camiel de controle te krijgen over een grote kinetische kunstinstallatie; een bewegende muur/platform, maar hij onderwerpt zich net zo gemakkelijk aan de kracht ervan en laat zich dragen en duwen.
De strijd om controle te krijgen is net zo kwetsbaar als zijn lichaam, en je vraagt je af wie de baas is.
Terwijl je rondloopt in deze installatievoorstelling ben je toeschouwer van dit gevecht om controle en deze zoektocht naar evenwicht. Een spel tussen een man en zijn muur; zijn machine.
Exo het tweede project
EXO is het tweede project dat het thema anders benadert. Hoe kunnen we de manier waarop we gezien worden verbeteren? Waar bij PRESS de vraag was wie de regie heeft, zal hier het thema meesterschap minder belangrijk worden dan het zoeken naar de symbiose van mens en machine; een verrijking van mens/machine. Een driehoekige installatie, roterend en verplaatsbaar. Een bijna caleidoscopische fysieke ervaring.
Tegenhanger van Press en Exo is Manchines
Als tegenhanger van PRESS en EXO, waarbij de mens afhankelijk is van zijn gecreëerde installaties, laat MANCHINES zich inspireren door de steeds toenemende communicatie met zijn omgeving door middel van technologie/digitale communicatievormen. Camiel zoekt naar grenzen van intimiteit. Vooral nu, in een tijd waarin fysiek contact angstaanjagend is, vreest Camiel en is hij geïntrigeerd door de vervreemding van de intieme fysieke verbinding tussen mensen.
MANCHINES is een duet met performers van Collective MAMM. Een dansachtig gevecht over dichter bij elkaar komen en speelse miscommunicatie.